7 Jan 2014

We're NOT alone!

Bismillah

Assalamualaikum...

Hari ini genap 7 hari dalam tahun Masihi. Minggu pertama 2014 dah sampai. Jadi, tinggal 51 minggu sahaja lagi yang tinggal. Cepat sungguh masa berlalu.

Hujung minggu ini, seorang sepupu belah mama bakal melangsungkan perkahwinan. Satu lagi masjid dibina. Since she is younger than me, faham-fahamlah apa yang bakal terjadi. Soalan cepumas dari warga tua.

Siapa yang kata dia tak nak kahwin? Semua orang ingin berpasang-pasangan. Rabiatul juga tidak terkecuali. Tapi takkan nak pilih sembrono je kan. Mestilah nak yang terbaik,bukan sahaja untuk diri sendiri, tapi juga untuk family. InsyaAllah, ada jodoh tu. Cuma dia pun sedang memperbaiki diri menjadi lebih baik sebagaimana Rabiatul sedang berubah menjadi lebih baik. Kan Allah itu Maha Adil. Dia akan bagi pasangan yang serupa dengan kita.

Dan si dia tengah jalan kaki untuk jumpa famili Rabiatul. Tu yang lambat sikit tu. Hahaha. Yang syida pula siap ajak kahwin sekali nanti. Siap masuk mimpi lagi. Kelakar gila budak ni. Siap ulang tayang cerita mimpi dia tu berulang kali. Hahaha.

Apa yang penting, jangan risau sangat. Allah dah tetapkan pasangan kita sejak kita di dalam perut ibu kita lagi. Kalau tumbuhan dan haiwan ada pasangannya, takkan kita yang ciptaan Allah yang terbaik ini tidak ada pasangannya. Betul ke betul?

:)





No comments:

Post a Comment