4 Aug 2011

Tradisi...

Salam Ramadhan kepada sesiapa yang singgah baca....

Dah menjadi tradisi setiap tahun, setiap kali tibanya puasa, ada beberapa perkara yang terlintas di fikiran...baju raya...kuih raya...perhiasan rumah untuk raya dan macam-macam lagilah. Namun, ada satu benda yang tak mungkin dilupakan setiap tahun - hantar kad raya. Kad raya pun setiap tahun dah makin canggih. Dari cara tradisional - pos kad raya hinggalah ke cara modern - hantar digital kad kat internet - ucap kat fb.

Cuma tahun ni terasa nak bagi kad raya macam orang dulu-dulu. Ala...macam zaman kanak-kanak dulu. Dulu-dulu kan, kalau kita nak hantar kad raya nak kena tulis sendiri ucapan selamat hari raya dan pos. Dah lama tak buat macam tu...

Dan sekarang apabila banyak sangat masa terluang ni, banyak sangat benda yang teringin nak buat...itu nak cuba...ini nak buat...dan hantar kad raya kat kawan-kawan lama - adalah salah satu benda dalam sanarai yang berjela-jela tu. Oleh itu, untuk minggu pertama puasa ni, selain mambuat perkara yang wajib dan sunat, nak lah buat kad raya dan pos kat kawan-kawan lama...hehehe...kad raya buatan sendiri...tak tahulah apa reaksinya...asalkan diri sendiri puas hati...betul tak???

No comments:

Post a Comment